Ефективність ланцюга поставок
Ефективність ланцюга поставок

Програмне забезпечення для планування маршруту: сприятливе рішення для міської багатоканальної доставки останньої милі

Програмне забезпечення для планування маршрутів допомагає брендам та постачальникам послуг…

на August 9, 2022

У зв’язку з тенденцією зростання онлайн-покупок, яка, за прогнозами, триватиме протягом наступного десятиліття, наші міста зіштовхуються з дедалі більшими проблемами, що виникають внаслідок підвищення попиту на міську логістику.

Дослідження показують, що споживачі збільшують свої повторні онлайн-покупки у категоріях, які наразі мають низький рівень проникнення, такі як бакалія та меблі. У результаті вже сьогодні кожен восьмий автомобіль у центральній частині міста є мікроавтобусом або вантажівкою. А вже до 2030 року кількість транспортних засобів для доставки в 100 найбільших міст світу зросте на 36%, а міська доставка останньої милі, за прогнозами, збільшиться на 78% за той самий період. Незважаючи на кількість автопарків електромобілів, що збільшується, викиди зростуть на 32%, при цьому очікується збільшення заторів на дорогах на 21%, що збільшить час у дорозі в середньому на 11 хвилин. Таким чином, ряд зовнішніх факторів можна віднести до міської логістики.

Виконуючи обіцянку багатоканального каналу

На додаток до цих макро факторів фахівцям ланцюжка поставок необхідно вирішити низку завдань, щоб виправдати та задовільнити очікування як своїх клієнтів, так і кінцевих споживачів. І першим таким завданням є своєчасна доставка клієнту або зменшення випадків недоставки. Згідно з опитуванням Ipsos, 25% клієнтів зіштовхуються із затримками доставки, а 13% скаржаться на неточне відстеження посилок. Підвищення точності часу доставки та скорочення інтервалів доставки – найкращий спосіб доставити посилку вчасно та непошкодженою в руки одержувача. Точні доставки на останній милі виконують обіцянку бренду, покращують багатоканальний досвід та підвищують лояльність клієнтів.

Але щоб виправдати очікування та впоратися з робочим навантаженням, логісти завжди шукають рішення для збільшення швидкості доставки, запобігання заторам та більш ефективному використанню автопарку. Не забуваючи про екологічні аспекти: доставки для ближчих відстаней, впровадження екологічних методів, які не втрачають актуальність тієї частини клієнтів, які готові чекати довше, якщо це допомагає врятувати планету. На допомогу у вирішенні цих питань приходить сучасне програмне забезпечення для планування маршрутів, яке відкриває додаткові можливості для оптимізації та диференціації бренду. 

Програмне забезпечення на допомогу водіям

Хоча програмне забезпечення для планування маршруту не є новим, його сучасні варіації з підтримкою різних технологій допомагають забезпечити успішний багатоканальний досвід останньої милі. За даними Accenture, інтелектуальне планування може скоротити загальну пройдену відстань на 20%, заповнюваність транспортного засобу на 30%, а отже оптимізує прямі поставки. Всі дані постійно відображаються з автомобіля та мобільного пристрою водія. Оператор має кілька джерел інформації для перевірки дотримання рекомендованого маршруту, показників успішної доставки в реальному часі, ймовірності затримки доставки, і навіть поведінку водіння, аналізовану за швидкісним профілем фургона. Цей зворотний зв’язок можна використовувати для надання доказів при обробці претензій чи скарг клієнтів або для більш ефективного вирішення  інцидентів, таких як затори або перекриття доріг, для планування більш коротких, ефективніших маршрутів та маршрутів з меншим викидом вуглецю в майбутньому. Це також може стати основою для підвищення обізнаності щодо екологічного водіння.

Однак незаперечною перевагою сучасного програмного забезпечення для планування маршрутів є його здатність підвищити роль водіїв доставки, допомагаючи їм, та збільшуючи кількість та якість послуг останньої милі. Деякі рішення допомагають водієві завантажувати свій фургон, маркуючи посилки кольором у порядку доставки та збільшуючи швидкість передачі у пункті прибуття. Інші включають послуги «білих рукавичок», доставки для брендів преміум-класу або додаткові послуги, такі як збирання меблів. Таким чином, програмне забезпечення для планування маршрутів може скоротити кількість дзвінків водіям до 60%, підвищити цінність роботи водіїв, імідж бренду, задоволеність і, з рештою, скоротити плинність кадрів.

Відповідність бренду

Оскільки сьогодні доставка є невід’ємною частиною репутації бренду, постачальники міської логістики мають приділяти час та ресурси для розробки свого програмного забезпечення для планування маршруту. Незалежно від того, чи ставите ви у пріоритет ультрапрозорість та відстеження транспортних засобів, гарантуєте доставку на наступний день або пропонуєте покупцям вибір екологічно чистого варіанту доставки, жертвуючи швидкістю, програмне забезпечення можна налаштовувати та коригувати відповідно до цінностей роздрібного продавця, що є в даному випадку клієнтом. Встановлення критеріїв успіху, які є найбільш важливими для клієнта, є ключовим фактором впровадження послуг логістики та доставки, яка їм ідеально підходить.

Екологічне, кероване даними, омніканальне майбутнє

Що буде далі у зеленій дорожній карті програмного забезпечення для планування маршруту? З поточними оцінками скорочення викидів вуглецю на 25% за рахунок використання цього рішення зростаюча екологічна обізнаність споживачів призведе до того, що оператори виділятимуть «зелені» слоти доставки. Одним із варіантів може бути розподіл маршрутів доставки та транспортних засобів між продавцями: міст, який нині важко подолати багатьом брендам у їхньому прагненні до ексклюзивності. Тим часом збільшення щільності доставки призведе до того, що «остання миля» стане «останнім метром», і більше доставок буде здійснюватися на велосипеді або пішки.

Це також може призвести до більшого використання постаматів для самовивезення для зручності та бонус гарантованої доставки, що збільшить можливість повернення. Хоча реверсивна логістика вже сьогодні може бути інтегрована у програмне забезпечення для планування маршруту. Нарешті, в деяких географічних регіонах, де недостатньо надійні адресні дані можуть перешкоджати оптимальній доставці та показникам успішності, покращене геокодування матиме вирішальне значення для задоволення потреб кінцевого споживача та роздрібного клієнта через багатоканальну логістику.

Чи був цей контент цікавим, корисним?